Autorizare ANAF SPV
Ce reprezinta autorizarea?
Autorizarea este procesul prin care o companie isi da consimtamantul pentru ca apiefactura.ro sa comunice automat cu sistemul RO eFactura. Aceasta include transmiterea documentelor, receptionarea statusurilor si mesajelor de eroare sau validare a documentelor, precum si receptionarea documentelor primite de la furnizori.
Generare link autorizare
Linkul de autorizare se genereaza din interfata apiefactura.ro. Utilizatorii pot accesa sectiunea "Companii", selecta compania dorita si apoi accesa casuta "Autorizare ANAF", unde vor gasi campul "Link autorizare" pentru a obtine link-ul de autorizare.
Utilizatorul poate (re)genera link-ul de autorizare de cate ori considera necesar. Renegerarea unui nou link duce la invalidarea link-ului / link-urilor de autorizare anterioare.
Incheirea procesului de autorizare cu succes duce la invalidarea link-ului de autorizare utilizat.
Efectuarea autorizarii
Pentru a efectua autorizarea, este necesar ca persoana care detine certificatul digital calificat, autorizat in prealabil in ANAF SPV pentru respectiva companie, sa realizeze acest proces. Compania trebuie sa aiba un cont activ in RO eFactura in ANAF SPV si un certificat digital calificat, autorizat anterior de ANAF pentru codul fiscal al companiei.
Procesul de autorizare se va incheia prin afisarea unui de tip "succes" sau "eroare".
In scenariul in care certificatul utilizat nu este autorizat in ANAF SPV pentru compania respectiva, apiefactura.ro va afisa mesajul "Certificatul comunicat nu are drepturile necesare pentru CUI ...".